Volg onze vacatures op Twitter Stuur een open sollicitatie
Een baan bij Stichting Carmelcollege betekent niet alleen werken aan de toekomst van onze leerlingen, maar biedt ook volop kansen voor je eigen loopbaan. Carmel vindt het van groot belang om de ontwikkeling van haar medewerkers te stimuleren en te faciliteren. Want alleen met goede medewerkers zijn we in staat om het beste uit onze leerlingen te halen! Meer informatie over loopbaanbeleid binnen Carmel is voor Carmelmedewerkers te vinden op het Carmel Intranet onder Carmelwiki's > Jouw carrière.
Het loopbaanbeleid van Carmel geeft uitvoering aan het Convenant Actieplan Leerkracht van Nederland, dat minister Plasterk van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap in 2008 afsloot met de VO-raad en de onderwijsvakcentrales. Dit Convenant omvat een aantal afspraken voor een professionele ontwikkeling en loopbaanperspectief voor elke docent en beoogt de aantrekkingskracht van het vak docent voor eerstegraads bevoegden te vergroten.
De ontwikkeling van onze mensen staat bij ons voorop. Het loopbaanbeleid van Carmel sluit daarom niet alleen aan op de cao-afspraken, maar stijgt daar zelfs bovenuit. Het streven is om alle Carmelmedewerkers dezelfde gelijkwaardige benadering te bieden. Carmel wil medewerkers stimuleren en uitdagen tot persoonlijke groei en ontwikkeling. Carmel biedt daarom:
De Stichting is één werkgever en wil zich ook zo profileren. Wanneer je in dienst treedt, krijg je een aanstelling bij de Stichting en niet bij de school. Dit biedt een aantrekkelijk carrièreperspectief en mogelijkheden voor mobiliteit binnen de Stichting.
De kernpunten uit het loopbaanbeleid OP (onderwijzend personeel) van Stichting Carmelcollege zijn:
We bieden meer, want eerstegraadsdocenten met een reguliere aanstelling en een bevoegdheid voor een potentieel eindexamenvak havo/vwo (m.u.v. LO en kunstvakken) starten in een LC-functie. Verder bieden wij alle tweedegraadsdocenten die een goede beoordeling krijgen (ook docenten voor LO en kunstvakken), een leertraject aan. Bij goed resultaat stromen ook zij door naar functieschaal LC. Voor LC-functies zijn diverse functieprofielen opgesteld. LD-functies worden als vacatures opengesteld. Ook daarvoor zijn scholingstrajecten mogelijk.
Het Carmelloopbaanbeleid OOP is gericht op de brede ontwikkeling van onderwijsondersteunend personeel. Het beleid beschrijft o.a. doorgroeimogelijkheden en de wijze waarop deze doorgroei mogelijk is.
Bij goed functioneren kunnen medewerkers uit de functiecategorie C via een portfoliotraject doorgroeien naar hogere functiecategorie (B). Voor benoeming in de hoogste functiecategorie (A) geldt volumebeleid en dient er sprake te zijn van een vacature.
In het Carmelloopbaanbeleid is een versnelling van de carrièrelijnen van het OOP en de directie opgenomen. Hierdoor klimmen medewerkers sneller richting het einde van de salarisschaal.
Leidinggeven in het onderwijs is een vak. Daarom besteden wij veel aandacht aan de ontwikkeling en groei van onze leidinggevenden. Want goed personeel verdient een goede leidinggevende.
Bij voldoende behoefte bieden we scholing voor docenten met de ambitie teamleider te worden. Dit Startbekwaamheidstraject voorziet aspirant-teamleiders van de kennis en de vaardigheden die van een teamleider mogen worden verwacht. Tegelijkertijd bereidt het aspirant-teamleiders voor op de professionele masters op het gebied van leidinggeven.
Het beleid van Carmel is erop gericht ambitie en ontwikkeling te stimuleren. Ontwikkeling en scholing wordt gestimuleerd, gefaciliteerd en ook verwacht: leidinggevenden kiezen hiertoe hun eigen professionaliseringsroute. Voor teamleiders geldt hierbij het niveau van een professionele master op het gebied van leidinggeven. Locatiedirecties en eindverantwoordelijk schoolleiders professionaliseren zich op wetenschappelijk niveau.
De MD-trajecten komen de hele organisatie ten goede: we willen talent stimuleren, net als het leren met en van elkaar. Carmelscholen worden beter van de scholing en projecten van de deelnemers. Zo grijpen tandwielen in elkaar, Carmel zet in op loopbaanbeleid en professionaliseren. We willen immers een lerende organisatie zijn én we zijn een organisatie waarin leren centraal staat.